Video

Witamina C – webinarium

Webinar na temat witaminy C który przeprowadziłem dla Polskiej Akademii Zdrowia.

Witamina C, to mała i prosta cząsteczka o strukturze bardzo zbliżonej do glukozy.  Prawidłowa jej nazwa brzmi: kwas askorbinowy, askorbowy lub askorbinian. Składa się z 3 rodzajów atomów: węgla, tlenu i wodoru.

Człowiek, małpy człekokształtne, świnka morska, aguti oraz jeden z gatunków nietoperzy nie są w stanie wytworzyć witaminy C w swoich organizmach. Wszystkie inne organizmy robią to, bez większego problemu.  My niestety musimy ją dostarczać z pożywienia. Ponieważ, brakuje nam pewnego enzymu który przekształcałby glukozę w witaminę C.

Mało kto zdaje sobie sprawę, że witaminę C nasz organizm potrzebuje praktycznie tak samo jak powietrza i wody. Bez niej umrzemy. Przekonali się o tym żeglarze, którzy wypływali w dalekie rejsy.

W organizmie istnieje różne stężenie witaminy C. Dużo jest jej w nerkach, nadnerczach, przysadce, oczach, mózgu czy sercu.

Świat medyczny bardzo, bardzo, po woli poznaje właściwości witaminy C. Jest już coraz lepiej, ponieważ przybywa badań potwierdzających skuteczność stosowania tej witaminy. Witaminy dla firm farmaceutycznych nigdy nie będą popularne. Nie będą, ponieważ to natura i nie da się ich opatentować. A brak patentu, to brak miliardowego zarobku.

Wracając do witaminy C – witamina C to kwas. W porównaniu z naszym kwasem w żołądku, to jest on bardzo delikatny. Jego kwasowość jest porównywalna z cytrusami. W sprzedaży znajdują się obecnie bezkwasowe formy tzw. sole kwasu askorbinowego. Dla żołądka są one neutralne lub lekko zasadowe. Taka forma jest polecana przede wszystkim dzieciom (powyżej pierwszego roku), osobom cierpiącym na wrzody, nadkwasotę oraz każdemu kto za pomocą witaminy C chce pozbyć się z organizmu metali ciężkich.

Witamina C jest niezmiernie ważna w wielu procesach tj. synteza kolagenu, wchłanianie żelaza, synteza karnityny czy noradrenaliny.

Ma silne właściwości redukujące, dlatego łatwo i szybko wchodzi w reakcję z wieloma związkami chemicznymi. Jest bardzo nietrwała i ulega utlenieniu pod wpływem:

  • tlenu
  • światła słonecznego
  • ciepła

Gotowanie, smażenie, podgrzewanie, pasteryzacja, suszenie, solenie bardzo zmniejszają ilość witaminy C. Np. ziemniak, jako warzywo jest dość bogaty w witaminę C, ale po ugotowaniu ginie ponad 50% tej witaminy.

Witamina C razem z witaminą E współtworzy barierę ochronną skóry, ochraniając ją przed promieniowanie ultrafioletowym. Wystarczy dawka 2 g witaminy C oraz 1000 IU witaminy E na dobę.1 Ta synergia jest również skuteczna w przypadku szumów usznych. 2

Dr. Levy, prześledził tysiące (dosłownie) przypadków, gdy zadziałała witamina C. Wrzucił do wyszukiwarki w PubMed termin „kwas askorbinowy” i pojawiła się lista około 24000 artykułów. Zawierały wiele dokumentacji klinicznych i laboratoryjnych, co do efektów stosowania witaminy C.

Z każdego doświadczenia wynikało, że witamina C, zawsze zobojętnia każdą toksynę, do której została użyta, niezależnie od chemicznej struktury tej toksyny.

Więcej informacji znajdziesz w webinarze.

Źródła:
1. J AM Acad Dermatol, 1998, 38: 45 - 48
2. Arch Med Res, 2007;38:456-459

Powiązane wpisy

Magnezoterapie

admin

Czy należy pić wodę do jedzenia?

admin

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Akceptuję Dowiedz się więcej

>